Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití programu GeoGebra v konstrukčních úlohách na druhém stupni ZŠ
Krejčíčková, Klára ; Holíková, Marie (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím programu GeoGebra ve výuce ma- tematiky, konkrétně v tématu konstrukce trojúhelník·. Cílem práce bylo na- vrhnout přípravu na hodiny výuky konstrukce trojúhelník· s využitím pro- gramu GeoGebra a následně ověřit, zda využití softwaru dynamické geometrie mělo vliv na zvládnutí nového učiva. Teoretická část obsahuje použité pojmy z planimetrie. V dalších dvou kapitolách se čtenář seznámí s programem GeoGebra a GeoTest a některými výzkumy, které jsou zaměřené na použití program· dynamické geometrie ve výuce matematiky. Následuje kapitola se- znamující s úlohami, které jsou v experimentu využity, a popisuje přípravu jednotlivých hodin. Poslední část je věnovaná pr·běhu experimentu, srovnání výsledk· žák· pomocí test· s kontrolní třídou. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a test·. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že GeoGebra je vhodným doplňkem výuky konstrukce trojúhelník·. 1
Software Solution for Geometric Constructions
Magurová, Lucia ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce) ; Šejnoha, Jiří (oponent)
Práce prezentuje program, pomocí kterého je možné vizualizovat konstrukční úkoly zadané postupem. Je určen zejména pro žáky základních a středních škol. Program byl psán v programovacím jazyce C#, v platformě Windows Forms sloužící k vytvoření grafické aplikace. Inspiruje se softwarem GeoGebra ale zaměřuje se víc na postup konstrukce než samotnou konstrukci. Jeho hlavní složkou je práce se základními geometrickými objekty, jako jsou bod, přímka a kružnice. Dále obsahuje možnost vytváření nových geometrických objektů pomocí již zavedených. Dokáže najít průsečíky dvou základních objektů. Umí najít vícenásobné řešení průsečíků a pracovat s nimi. V práci se nachází i několik příkladů geometrických úloh, jakož i ukázek jejich řešení pomocí aplikace. Práce pojednává také o tom, jak lze program využívat jako výuková pomůcka při výuce ve škole i při domácí přípravě.
Využití programu GeoGebra v konstrukčních úlohách na druhém stupni ZŠ
Krejčíčková, Klára ; Holíková, Marie (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím programu GeoGebra ve výuce ma- tematiky, konkrétně v tématu konstrukce trojúhelník·. Cílem práce bylo na- vrhnout přípravu na hodiny výuky konstrukce trojúhelník· s využitím pro- gramu GeoGebra a následně ověřit, zda využití softwaru dynamické geometrie mělo vliv na zvládnutí nového učiva. Teoretická část obsahuje použité pojmy z planimetrie. V dalších dvou kapitolách se čtenář seznámí s programem GeoGebra a GeoTest a některými výzkumy, které jsou zaměřené na použití program· dynamické geometrie ve výuce matematiky. Následuje kapitola se- znamující s úlohami, které jsou v experimentu využity, a popisuje přípravu jednotlivých hodin. Poslední část je věnovaná pr·běhu experimentu, srovnání výsledk· žák· pomocí test· s kontrolní třídou. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a test·. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že GeoGebra je vhodným doplňkem výuky konstrukce trojúhelník·. 1
Geometrické konstrukce pomocí skládání papíru
JANČICH, Jakub
Diplomová práce Geometrické konstrukce pomocí skládání papíru je zaměřena na využití skládání papíru ve výuce matematiky. Hlavní částí jsou pracovní listy, kde skládání nahrazuje rýsování geometrických úloh. Pro ověření a procvičení geometrických znalostí jsou ke každé provedené konstrukci přidány doplňující otázky. Pro zjednodušení a jednotný postup při vypracovávání pracovních listů jsou zde popsány konstrukce základních axiomů, díky kterým lze konstruovat všechny použité úlohy.
Užití metod skládání papíru ve výuce matematiky
MRÁZ, Luděk
Cílem bakalářské práce Užití metod skládání papíru ve výuce matematiky je poukázat na význam origami v matematice a na jeho následné využití jakožto vhodné pomůcky v hodinách matematiky na základní, potažmo na střední škole. Převážná část práce je tak věnována praktickým problémům, tzn. konstrukcím rovinných a prostorových útvarů a řešením zajímavých, respektive problémových úloh, které jsou všechny doplněny o grafická řešení a důkazy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.